وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

آمریکا و چین به دنبال محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای

  • کد خبر: ۱۹۴۴۳۱
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
آمریکا و چین به دنبال محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای
رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او ظاهراً قراردادی را امضا خواهند کرد تا استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای محدود شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است رئیس جمهور آمریکا و چین روز چهارشنبه (۲۴ آبان) در اجلاس سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در سان‌فرانسیسکو در شرایطی که تنش‌های بین ابرقدرت‌ها بالا گرفته است، دیداری با هم داشته باشند.

براساس گزارش SCMP، دو منبع آگاه گفتند که در میان دیگر موارد مهمی که در دستور کار این دیدار قرار دارد، گسترش هوش مصنوعی در فناوری‌های نظامی نیز موردبحث قرار خواهد گرفت. در این گزارش آمده است که جو بایدن و شی جین پینگ متعهد به توافقی برای محدودکردن استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار مانند هواپیما‌های بدون سرنشین و همچنین سیستم‌های مورداستفاده برای کنترل و استقرار کلاهک‌های هسته‌ای خواهند شد.

تنش‌ها و توافق‌های آمریکا و چین

در ماه‌های اخیر تنش‌های بین آمریکا و چین افزایش یافته است، به‌طوری که ارتش ایالات متحده ارتباطاتش با ارتش چین را پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی در سواحل ایالات متحده لغو کرد. پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود که صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی را نیز به چین محدود می‌کند. اما انتظار می‌رود در نشست چهارشنبه، بایدن و شی تلاش کنند تا تنش‌ها را کاهش دهند؛ نقطه مشترک هر دو کشور این است که می‌خواهند محدودیت‌هایی برای هوش مصنوعی در تسلیحات هسته‌ای اعمال کنند.

هر دو کشور توافق‌نامه‌ای را در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) در لاهه امضا کردند که استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش را تأیید می‌کرد. همچنین در نشستی در بلچلی پارک بریتانیا، در اوایل نوامبر (آبان ماه ۱۴۰۲)، این دو کشور از جمله کشور‌هایی بودند که توافق کردند برای مدیریت تهدید ایجادشده با یکدیگر در حوزه تکنولوژی همکاری کنند.

درحال‌حاضر سیستم‌های تسلیحات هسته‌ای توسط انسان کنترل می‌شود، اما بحث‌هایی درمورد خودکارسازی این فرایند پیش آمده است. هفته گذشته از «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره چشم‌انداز‌های ایالات متحده و چین درباره هوش مصنوعی در زمینه سلاح‌های هسته‌ای سؤال شد. او گفت که که هوش مصنوعی نباید درخصوص نحوه و زمان استفاده از سلاح هسته‌ای تصمیم‌گیری کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->